Tegyük fel fordítva a kérdést, miért nincs szükségem a honlapom megújítására:
- A jelenlegi honlapon statikus, lexikális, állandó tartalom található (elérhetőség, telefonszám, tevékenység jellege, stb.), olyan mintha az "internetes telefonkönyvbe" is beírtuk volna magunkat, de ennél nem sokkal több
- Az oldalt alig látogatják, magunk sem foglalkozunk vele, csak úgy van
- Nincs olyan szöveges, vagy képi információ, amely bővebb mennyiségben, közlésrekészen rendelkezésre állna, és különben sincs aki az egésszel, mint tartalom gazda foglalkozna
- A versenytársaknak is hasonló, alig használt honlapjuk van, ha egyáltalán van, nem is éles a verseny, elférünk egymás mellett, illetve a honlap nem sokat segít az ügyfelek megszerzésében, megtartásában
- A szervezetünkhöz tartozó munkatársak, tagok, nem igénylik, hogy bárhonnan elérhető módon, szerkesztetten, és rendszerezetten juttasunk el hozzájuk szöveges információt, pláne nem igénylik, hogy esetleg kétoldalú kommunikáció (fórum) zajlódhasson a honlapon keresztül
- Nincs széles tevékenységi körünk, nincs raktárkészlet, pláne elfekvő készlet, amelyre akciókat kellene szervezni, hogy ne álljon benne a pénz, a termékek, szolgáltatások egyszerűek, magától értetődőek, a kutyát nem érdekelné ezek leírása a honlapon keresztül
- Fel sem merült, hogy a nemzetközi piacon, egy többnyelvű honlap kialakításával bármilyen pozitív lépés érhető el
- A működésünk lokális térben és időben, ki gondolná, hogy üzleti haszna lehet, ha valaki szabadidejében otthonról "olvasgat" rólunk, mielőtt (!) személyes kapcsolatba kerülne velünk, mi értelme lehet az ország teljes területén elérhetőnek lenni (legalábbis a honlapon fellelhető információk alapján), hiszen úgyis csak a szomszéd utcából, a környékről jönnek az ügyfelek
- Visszatérő vevőinket, ügyfeleinket fölösleges nyilvántartani és bármiylen módon kedveskedni nekik, úgyis nálunk vásárolnak, és ez így lesz mindörökké, biztosan nem fogja a szomszéd konkurencia elcsábítani őket bővebb, színesebb, naprakész tartalommal a honlapján
- Az ügyfeleink (tagjaink) alig használnak internetet, nem gondoljuk, hogy rólunk, vagy a tevékenységünkről bármilyen keresést indítanának, és esetleg máshonnan, másfélét olvasnának rólunk
- Nincsenek általános működési szabályaink, általános szerződési, vagy szállítási feltételeink, minden ami lényeges már kifüggesztettünk az üzletben, az irodában, aki akarja elolvashatja
- Ha ajánlatot kell adnunk, úgyis telefonálnak, úgyis mindent egyedileg kalkulálunk, semmi értelme, hogy valaki előre a honlapon árainkról, feltételeinkről tájékozódhasson
- A szervezetünkhöz tartozó tagokat egy füzetben tartjuk nyilván, a tagdíjak nyilvántartásával semmi gond, mindenki időben fizeti a kötelezettségeit, egyéb paramétereket is naprakészen tartunk egy füzetben, vagy a számítógépben. A kolléga aki ezzel foglalkozik, még sosem volt beteg, szabadságra sem szokott menni, így ezzel semmi gondunk nincs.
- Nincsenek üzleti, baráti, szervezeti eseményeink, a karácsonyi bulin készült képeket, ha egyáltalán valaki fotózik, e-mailben küldözgetjük, vagy kiírjuk 1-2 CD-re, amit másolgatnak az érintettek, ha szükségük van rá
- Termékeinkről nincsenek részletes leírások, fényképes illusztrációk, garanciális és javítási feltételek és egyéb paraméterek, ha ilyesmi mégis szükséges, azt átadjuk kinyomtatva a termékkel együtt
- A garanciális ügyeket telefonon intézzük, több napos, akár több hetes határidővel (minek úgy elkapkodni), cserekészülék, vagy ellentételezés és ezek nyilvántartása még sosem fordult elő
- Arra meg pláne nem volt szükség, hogy az irodában tárolt naprakész adatainkhoz esetleg máshonnan, távolról, akár többen is hozzáférjünk. Egyszerűbb volt akár hétvégén, vagy munkaidőn kívül valakit visszaküldeni az irodába, telephelyre, stb.
- Működésünk "egytelephelyes", több, földrajzilag különböző helyiségeink nincsenek, senki sem kívánna bizonyos üzleti ügyeket otthonról intézni, ha esetleg elérné a hozzá szükséges információkat, illetve az eredményeket is elegendő, ha e-mail mellékletként beküldi, majd valaki beilleszti a helyére, beviszi a "RENDSZERBE"
- Még a szabadságolások idején is minden flottul megy, mindenki tudja pontosan ki, mikor érhető el, ha másnak kell átpasszolni egy ügyet, mindig tudják ki van éppen bent, akinek persze ezek a plusz feladatok nem okoznak gondot, nyaralhatunk tovább nyugodtan.
- A tagjaink e-mail címeivel sincs semmi gondunk. nincs szükségünk ugyfelszolgalat@ vagy szerviz@ kezdetű általános postafiókokra, amelyek feldolgozását a munkatársak között mérhetően, és eloszthatóan határidőre tudnánk ütemezni.
|